[1] Navedite informacijske revolucije koje su se desile tokom razvoja društva?
[2] Šta je sredinom XV vijeka uticalo na namnožavanje informacija i nagli razvoj znanja?
[3] Šta se smatra prvom informacijskom revolucijom?
[4] Šta je glavno obilježje četvrte informacijske revolucije?
[5] Koji je prvi komercijalni proizvod četvrte informacijske revolucije?
[6] Navedite nekoliko sredstava za prenos informacija ili iskazivanja emocija od najranijeg
perioda ljudske civilizacije do danas.
[7] Šta je to “informatika“ i kako je taj pojam nastao?
[8] Kako je pojam „informatika“ 1966. godine definisala Francuska akademija nauka?
[10] Šta je predmet proučavanja informatike?
[11] Da li oblast informatike kod nas obuhvata samo proučavanje računara?
[12] Šta su „znakovi“ u informatici?
[13] Šta je poruka ili saopštenje?
[14] Šta je informacija?
[15] Nacrtati hijerarsiski model računarskog sistema?
[16] Šta je to količina informacija?
[17] Da li je svaka poruka ili saopštenje ujedno i informacija?
[18] Koji dijelovi (obavezno) čine informaciju o nekom biću, predmetu, stvari ili pojmu?
[19] Čime se mjeri količina informacija?
[20] Navesti mjere količine informacija?
[21] Od koliko znakova se sastoji mašinski jezik?
[22] Kako se predstavljaju podaci u računaru?
[23] Koje vrste podataka postoje?
[24] Izvršiti podjelu brojnih sistema?
[25] Šta je ASCII?
[26] Kako se znakovni tip podataka prestavlja u računaru?
[27] Objasniti logički tip podataka?
[28] Čemu služe informacije?
[29] Koja je razlika između podataka i informacija?
[30] Šta je entropija?
[31] Objasnite odnos i zavisnost između entropije i informacije.
[32] Da li su podatak i informacija sinonimi, odnosno da li je to jedno te isto?
[33] Kada informacija kao skup podataka sa značenjem, postaje znanje?
[34] Šta je neophodno da bi se nešto smatralo informacijom?
[35] Šta se obrađuje u računaru-podaci ili informacije ili bitovi ili šta još..?
[36] Šta je znanje? Navedite jednu od mnogobrojnih definicija znanja.
[37] Kakav je odnos u semantičnosti (značenju) između podatka, informacije i znanja.
[38] Da li se znanje, iako je nematerijalni resurs, može kreirati, prikupljati, skladištiti (čuvati),
prenositi, prikazivati i koristiti?
[39] Čime se znanje može kreirati i prenositi?
[40] Kako se znanje može klasifikovati prema njegovoj formalnosti?
[41] Navedite neke vrste znanja kako se ono klasifikuje prema strukturi njegovog prikupljanja,
čuvanja i predstavljanja.
[42] Koje vrste znanja su iskorištene (prikazane) u računarskim programima?
[43] Koja je razlika između deklarativnog i imperativnog znanja?
[44] Koje su opšte karakteristike informacije kao resursa?
[45] Koje su specifične karakteristike informacije kao resursa?
[46] Koje su osnovne razlike između informacije i znanja kao resursa?
[47] Nabrojati generacije savremenih računarskih sistema?
[48] Na kojoj koncepciji su zasnovani savremeni računari i kada je ona donijeta?
[49] Da li se informacija upotrebom može potrošiti i raspodjelom smanjiti?
[50] Kako se zove mjera stepena raspada sistema usljed dejstva energetskih, materijalnih i
informacionih tokova?
[51] Kako se zove mjera neorganizovanosti nekog sistema?
[52] Kako glasi formula za izračunavanje entropije kao mjere nesigurnosti ishoda slučajnih
događaja?
[53] Kako se šire definišu informacione tehnologije?
[54] Kako se uže definišu informacione tehnologije?
[55] Šta mi podrazumijevamo pod pojmom IT?
[56] Šta obuhvataju komunikacione tehnologije?
[57] Šta obuhvataju informacione tehnologije?
[58] Da li školska tabla na zidu učionice spada u IT i zašto?
[59] Da li projektor za prikazivanje multimedijalnih prezentacija spada u IKT i zašto?
[60] Navedite neke primjere primjene IKT u poslovanju.
[61] Šta je to sistemski softver?
[62] Koje su to komponente informacionog sistema?
[63] Koje vrste mreža postoje?
[64] Koje su to usluge i servisi internet?
[65] Šta je to HTML?
[66] Šta je to Browser i navesti neki od njih?